تندیس های محتلف حجمی و فلزی
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

تندیس های محتلف حجمی و فلزی

تندیس  از قدیم الایام وجود داشته است ولی اسم آن متفاوت بوده است و بعضی وقتها آن را با مجسمه سازی اشتباه می گرفتند .  تندیس های یادبود در گذشته به صورت زیبا و شکیل و گاهی با دست ساخته شده است.  از این نوع تندیس معمولا برای تشکر و قدردانی از افرادی که تلاش کرده اند که در زمینه‌ای منحصر به فرد موفقیت خاصی کسب شده‌، به او تقدیم می‌گردد. فستیوال های معتبر بین المللی تئاتر و فرهنگ و فیلم و موسیقی، رقابت های معتبر علمی یا مسابقات مهم ورزشی و … با تندیس‌های منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شوند. تندیس مراسم اسکار نمونه‌ای از یادبودهای معتبر جهانی و جایزه سیمرغ بلورین فستیوال فیلم دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین تندیس رقابت های داخلی می‌باشد. تقدیم تندیس به نفر اول ، باعث افزایش اعتبار آن اتفاق و تثبیت بهتر این افتخار در دیدگان شخصی نفرات برگزیده خواهد شد. امروزه ساخت تندیس خلاقانه است که توسط تندیسسازان ماهر و با تدستگا های به روز انجام می‌شود. تندیس کاربرد فراوانی دارند و استفاده از آن بسیار رایج شده‌است. به طور مثال دانشگاه‌ه ای معتبر ایران بعد از پایان دوره به إتمام رساندن دوره دانشجویی خود تندیس‌هایی به عنوان یک لوح ماندگار و گرامیداشت از تلاش آنها در کسب و بدست آوردن علم و ورزشی تقدیم می‌کنند.

تندیس حجمی و فلزی و دلیل مقبولیت آنها نسبت به سایر تندیس ها

تندیس حجمی و تندیس فلزی نوع دیگری از انواع تندیس می باشند . هر نوغ تندیسی که از شکل مغمولی خارج شود و نتوان آن را با روش قالب گیری معمولی ساخت ، تیم مشاوران شرکت نشانه ساز پیشنهاد می دهد که از تندیس حجمی و تندیس فلزی استفاده کنند . قیمت تندیس حجمی و تندیس فلزی نسبت به سایر تندیس ها بالاتر است . ساخت تندیس فلزی و حجمی به روش ریخته گری ساخته می‌شود  به واسطه اشکال منحصر به فرد می تواند یادبودی خاص برای جشنواره ها، مسابقات، همایش ها و .. باشد. در طراحی این یادبود، خلاقیت عامل مهمی است و جنس آن به انتخاب مشتری می تواند زاماک، سرب یا برنج باشد.

تندیس کریستال

 

این مدل تندیس معمولا به واسطه شفافیت و چاپ روی شیشه محبوبیت زیادی بین مشتریان دارد. مدل سه بعدی آن قابلیت حکاکی داخلی دارد که آن را از انواع دیگر متمایز خواهد کرد. شعار، لوگو و یا متن درخواستی مشتری با استفاده از لیزر سه بعدی داخل این یادبود‌ها چاپ می شود و جلوه ای زیبا به آن می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: